Protektorované pneumatiky se možná vyplatí pouze těm, kteří jen velmi málo jezdí a navíc jezdí jen pomalu. Pro dražší auta jezdící často vyššími rychlostmi jsou protektory velmi riskantní záležitostí, kterou nelze doporučit.

U protektorů, je většinou dost problematické zjistit stav a stáří původního pláště, který byl protektorován. Do náhodně koupeného protektoru nikdo nevidí. A nikdo nemůže garantovat stav a kvalitu kostry, která může mít zředěný, prorezavělý či jinak poškozený kord. Od takových závad je jen kousek k defektu. Existuje samozřejmě rozdíl v důvěryhodnosti protektorů na pneumatikách, které řidič původně koupil jako nové, sám je ojel a dal si je protektorovat v renomované firmě.V tomto případě řidič ví, zda pneumatiku opravoval po defektu nebo s ní třeba narazil na obrubník chodníku či vjel do velké díry a zasloužil se tím o možné narušení kostry pneumatiky.
U protektorů koupených např. v supermarketu, minulost původní kostry pneumatiky nikdo nezná a ani při moderních způsobech protektorování dokonce neidentifikuje ani značku pneumatiky, na které je protektor udělán. Může tak koupit protektor na kvalitní kostře světového várobce, stejně tak jako pochybný kus. Montáž protektorů s rozdílnou kostrou na jednu nápravu vozu je problematická, neboť každý výrobce pneumatik má kostru s jinými vlastnostmi. V těchto případech dochází nejčastěji k tomu že vozidlo tzv. táhne-vybočuje při jízdě k jedné straně.