Ihned po zjištění defektu nebo jiné příčiny ztráty tlaku v pneumatice je nutné vyhodnotit situaci, jestli kolo měnit za rezervní, nebo dofouknout a dojet do pneuservisu na vadné pneumatice. Ideální je kolo vyměnit za rezervu a navštívit pneuservis, kde vám pneumatiku opraví, popřípadě navrhnou jiné řešení. Většina odborníků v pneuservisu na první pohled pozná, kdy lze pneu opravit, nebo kdy je to možné až po demontáži pneumatiky z disku.
Pokud jste si jisti, že pneumatika uchází pomalu,můžete ji dofouknout a cestu do pneuservisu absolvovat ještě s touto pneu.
Tlak z pneumatiky musí unikat opravdu pomalu. Pokud by byl únik tlaku z pneumatiky příliš rychlý mohla by ji jízda na podhuštěné pneumatice natolik poškodit, že by byla neopravitelná.
Ztrátu tlaku může být způsobena mnoha příčinami jako jsou např. proražení ostrým předmětem, poškozením disku, koroze či nečistoty v dosedací ploše. Dále dochází k úniku přes poškozený či zpuchřelý bezdušový ventil (proto je doporučena jeho výměna při každé demontáži pneu), nebo může dojít k porušení vnitřní vrstvy pneumatiky vlivem stáří.
Pneumatiky je možné opravit několika různými způsoby, záleží na místě a míře poškození.
Oprava v oblasti běhounu je běžná a ve většině případů se provádí vyvrtáním a instalací tzv opravného „hřibu“.Pneumatiku je možné ihned po opravě bez obav používat a při dodržení předepsaných technologických postupů disponuje stejnými vlastnostmi jako před defektem.
Opravy běžného defektu v běhounu pneumatiky se provádí zpravidla na počkání.
V případě bočního průrazu se musíte připravit, že oprava potrvá při dodržení předepsaných technologických postupů i několik dnů.
Na opravu pneumatik existují i speciální spreje. Ty nedoporučujeme používat, protože se v pneumatice usadí vulkanizační lepidlo. To je poté třeba odstranit, aby bylo možné pneumatiku standardně opravit, což se ve většině případů úplně nepodaří a oprava není v tomto případě 100%.